Semester
Publicerat den

Nu har jag slarvat med att skriva igen.

I helgen har det egentligen inte hänt så mycket. Förrutom att vi bjöd hem Johanna och Stefan hem till oss i lördags. Vi tittade på film och spelade Wii. Det var trevligt. Åt på Vita elefanten gjorde vi också.

Igår var Patik och jag ut till farmor och hälsade på. Mamma, Mathias, My, Andreas och Pappa var också där. Innan det var dags för att grilla så  spelade vi  Vollyboll i poolen och tyvärr så vann Patrik. Men eftersom att jag är så bäst så lät jag ju honom vinna. Egentligen så är det jag som är Vollyboll-proffset av oss två. 
Senare på kvällen var det dags för VM-finalen i fotboll. Tack och lov så vann Spanien.

Idag har vi inte gjort någonting känns det som. Det är så himla varmt så man orkar ju inte engagera sig i något. I våran lägenhet så är det 30 grader varmt. Och det går verkligen inte att få det svalare. Vi har två takfläktar och en bordsfläkt och så har vi nästan alltid balkongdörr och vädringsfönster öppna, men det hjälper inte. Så nu har vi läst oss till att man kan sätta aliminiumfolie i mellan fönsterrutorna för att få ner värmen. Foliet ska tydligen reflektera bort Uv-strålarna som gör att det blir varmt. Om det fungerar så ska vi köpa toningsfilm och sätta på rutorna istället. Det är lite snyggare. Och dessutom så ser man ut om man har sån film.

Så  idag så har vi i stort sett bara tejpat upp folie i våra fönsterrutor. Det ser väldigt festligt ut utifrån måste jag säga. Och än så länge så är det ingen granne som har klagat i alla fall :P

Eftersom att både Patrik och jag har semester denna vecka så ska vi nu fira med att köpa pizza! :D

Hej hopp så länge!

Åh, förresten.. Jag har köpt en ny laptop som ska komma vilken dag som helst :D




 Cecilia

Vi har samma problem i våran lägenhet. Har alla fönster öppna dygnet runt men det blir inte svalare för det och man steks tom på balkongen. Y-aaaay. D:



Förresten drömde att du var en vampyr inatt. Men du åt bara broccoli som tur va.



URL: http://ivitaskor.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?