Äntligen hemma i underbara Sverige!
Publicerat den

Igår fick jag äntligen komma hem från den hemska au pair familjen.
Klockan 4 på morgonen klev jag upp för att klä på mig och packa i det sista i resväskorna. Klockan kvart över fem gick flygbussen från Chippenham till Heathrow airport och vid tio i fem så blev jag skjutsad av värdpappan till hållplatsen. Han packade ur mina väskor och sa hej då. Jag frågade om han inte kunde stanna tills bussen hade kommit så att jag kom med rätt buss till flygplatsen. Men nej då.. Han var trött och ville hem och sova. Så han lämnade mig där alldeles själv, med mina två resväskor innehållande mina ägodelar.. Och på gatorna runtikring gick det omkring hemlösa människor och olika gäng med obehagliga människor. Jag tror aldrig jag har varit så rädd som jag var då.. Jag kunde ju ha blivit rånad eller vad fan som helst!! Som tur var så dök det upp en till som skulle med samma buss och då kändes det inte lika läskigt i alla fal.. Men att man gör så?! Lämnar en tjej helt själv på gatan bland massa lodisar och fullisar?! Dom brydde sig verkligen inte ett dugg! Och det är så skönt att jag har fått komma hem! Jag har verkligen världens bästa föräldrar som hjälpte mig att komma hem.

Jag hoppas att den familjen inte hittar nån ny au pair! Stackars den i sådana fall.


I morgon ska Patrik och jag hälsa på Mathias och My för att titta på hockey. DIF-Timrå. Det är även handbolls EM samtidigt så vi får väl zappa mellan kanalerna antar jag.





 Elina

Hej välkommen hem! :)

Va synd att de blev så här nu när du fick komma iväg. Så synd att du skulle hamna hos en sån familj du som ja typ jämnt har pratat om att få åka iväg på en sån här resa.

Åh Sara du är stark, du hamnade nog bara hos fel familj. Kan tänka mig att det varit jobbigt ibland på din resa, speciellt när du hamnade själv och skulle vänta på bussen.

Men du gav de en chans och även om det inte varade så länge det skulle så har du nåt att vara stolt över. Du tog steget och åkte iväg, ja tror inte jag hade gjort de.



Du är stark glöm inte de! Kram Elina



URL: http://elinahirvonenwikner.blogspot.com





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?