Att inte vara stark nog
Publicerat den

Idag gick jag upp vid halv 8. Mamman i huset börjar inte jobba förrän två idag så idag är det bara ett arbetspass på kvällen som gäller.
Att vara borta från allt man älskar är så fruktasnvärt omtumlande.. Värdfamiljen vill inte lära känna mig. Jag leker med barnet på morgonen och på eftermiddagen och så fort mamman kommer hem så får jag anvisningar om att jag kan gå upp på mitt rum för att jag inte behövs just då..
Jag får äta helt själv eftersom att föräldrarna äter vid 9 på kvällen. Jag har inget tydligt schema på vad jag ska göra om dagarna. Men det verkar bara som att dom behöver mig till barnpassning morgon och kväll.

Idag ska jag försöka ta mig ut på stan och kika runt lite. Aktivera mig själv. Kanske även äta någonting på en restaurang. Jag har även skickat ett mail till STS för att se vad dom säger om min situation. Jag hoppas jag får svar snart. 

Jag är inte stark nog.



 Cecilia

Det låter ju inte riktigt rätt det där, hoppas att du får svar från STS snart.



URL: http://ivitaskor.blogg.se/


 Anonym

Hej!

Läste ditt blogginlägg och blev så ledsen för din skull, jag är också au pair i England. Men min familj är helt underbar och det är ju det som är meningen med att vara au pair att få vara en del av familjen.

Hoppas att allt löser sig, det finns helt underbara familjer därute och du förtjänar att komma till en sån familj.



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?