Att vara au pair varade inte länge..
Publicerat den

Igår pratade jag med STS på telefonen om att jag inte trivdes hos min värdfamilj. Att dom inte brydde sig om en.. Jag fick äta skälv och jag fick aldrig någon riktig introduktion som jag var lovad av familjen. Denna vecka har rent ut sagt varit ett helvete!
Jag talade i alla fall om för värdmamman att jag tyckte att jag borde få en introduktion och att hon skrev ett tydligt schema till mig. Då berättade hon att det är så här det fungerar i hennes familj och om det inte passar så fick jag åka hem.. Jag började därför titta på olika flighter till nästa helg eftersom att det är lite billigare längre fram i tiden.. Jag kände direkt att jag ville härifrån! Och i morse skulle jag gå ner och berätta vilka dagar jag kunde tänka mig att flyga hem. Då säger mamman att eftersom att du inte vill vara här kan du lika gärna åka hem imorgon. PANIK?!
Jag blev helt förstörd och jag ringe mamma och pappa på skype som hjälpte mig med pengar så att jag kunde boka en flight till imorgon.
Så imorgon flyger jag hem!!! Jag har aldrig varit så lättad i hela mitt liv.. Dom ville dessutom inte skjutsa mig till flygplatsen så jag bokade en bussbiljett också. Så jag hoppas att allt går som det ska imorgon. Att jag kommer fram till rätt terminal och att vikten på väskorna stämmer.
Och imorgon fyller även min älskade Patrik år också! <3 Så det känns extra bra att faktiskt få komma hem i morgon!

Jag har redan checkat in och det är bara att hämta boarding passet på flygplatsen.

Imorgon börjar livet! För jag ska nämligen skaffa mig ett heltidsjobb har jag bestämmt! Så om det är nån som vet med sig att det finns en tjänst ledig någonstans så får ni gärna höra av er!

HEJ DÅ ENGLAND och HEJ ÄLSKADE SVERIGE!



 Cecilia

Usch jag blir så arg när jag tänker på hur dumma dom människorna verkar vara! Förstår inte hur man kan vara elak mot dig, du är ju värsta underbara tjejen ju!!



URL: http://ivitaskor.blogg.se/


 Cecilia

SV: Ja eller hur. Att flytta till ett nytt land är en stor grej. Hoppas faktiskt att dom inte får en ny.

Men det positiva och det själviska (från min del) i det hela är att jag är väldans glad över att vi kommer kunna ses oftare. Måste ju faktiskt ha någon att prata med om älgar... och sånt:P



URL: http://ivitaskor.blogg.se/


 Bian

Välkommen hem!



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?