Att längta efter plugget!
Publicerat den

Jag har nu varit hemma "arbetslös" i nästan två vekor. På pappret är jag timvikarie men jag har inte hört något från jobbet på två veckor. Under tiden jag varit hemma har jag i alla fall hunnit med mycket. Jag har sökt en massa jobb och jag hoppas verkligen att det ger resultat. Sen så har jag målat stugan, så nu är den röd och fin.
När man är hemma så här många dagar så är det många tankar som hinner flyga igenom huvudet. Och något som jag har tänkt på i lite drygt ett år nu är att jag vill plugga! Jag har aldrig längtat så här mycket efter att få ta fram böckerna, anteckningsblocket och pennorna! 
Jag sökte till höstterminen men jag blev tyvärr inte antagen. Jag står fortfarande som reserv men ganska långt bak, så jag tror inte att jag får nån plats.
Men allt detta har gjort mig supermotiverad till att göra allt för att komma in till vårterminen! 
Den 26 oktober går högskoleprovet av stapeln och jag ska försöka ge det en ny chans. 
Det är ju det bästa resultatet på fem år som gäller så om det inte skulle gå så bra så har jag ju i alla fall gamla resultat att falla tillbaka på. 
Jag har även bestämt mig för att läsa Naturkunskap B på komvux. Så jag får lite fler möjligheter när det gäller att välja rätt linje till våren. 
Jag har i alla fall åtta veckor på mig att plugga inför högskoleprovet, så nu ska den tjocka boken fram! :) 
 
 



 Cecilia

Tycker du bara ska köra på! Du klarar av allt du vill klara!!

Svar: Du är så söt! Tack för stödet :) <3
Sara Sandberg



URL: http://ivitaskor.blogg.se


 Danielle

Naturkunskap B var riktigt skoj när jag läste den på komvux :)
Smart att plugga till högskoleprovet, önskar att jag hade gjort det också.

Svar: Åh vad skönt att höra. Är lite orolig över att det ska vara en super svår kurs. Men Naturkunskap A var jätte roligt så jag tror jag kommer tycka om B-kursen också :) Hoppas allt är bra med dig :)
Sara Sandberg



URL: http://majssnigel.blogg.se


 Pappa

Kram till Värdens bästa Sara

Svar: Kram tillbaka till världens bästa pappa!
Sara Sandberg



URL:





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?